بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کمک های اولیه چیست و در شرایط اضطراری برای کمک به مصدوم چه کار باید کرد؟

کمک های اولیه چیست و در شرایط اضطراری برای کمک به مصدوم چه کار باید کرد؟

بیایید نگاهی داشته باشیم از تعریف و بررسی کمک های اولیه...


کمک های اولیه چیست؟


کمک های اولیه به معنی اولین کمک سریع به هر شخصی است که از بیماری جزئی ، جدی یا صدمه رنج می برد. این کمک شامل مداخله اولیه در یک وضعیت جدی قبل از کمک پزشکی حرفه ای مانند انجام احیاء قلبی ریوی (CPR) در حین انتظار آمبولانس و همچنین درمان کامل شرایط جزئی مانند استفاده از گچ برش است.

کمکهای اولیه به طور کلی توسط شخصی که دارای آموزش پزشکی اساسی است انجام می شود.

کمک اولیه سلامت روانی ، مفهومی از کمکهای اولیه برای تأمین سلامت روان است. در حالی که کمک های اولیه روانشناختی به عنوان معالجه اولیه افرادی که در معرض خطر ابتلا به PTSD قرار دارند ، استفاده می شود.

Conflict First Aid، که با هدف حفظ و بهبود وضعیت بهزیستی اجتماعی یا روابط شخصی فرد انجام می شود، در کانادا به صورت آزمایشی انجام می شود.

بسیاری از شرایط ممکن است به کمک های اولیه نیاز داشته باشند و بسیاری از کشورها قانون ، مقررات راهنمایی دارند که حداقل شرایط ارائه کمک های اولیه را در شرایط خاص مشخص می کند.

این می تواند شامل آموزش و تجهیزات خاصی باشد که در محل کار (مانند دستگاه ضربان ساز خارجی خارجی) ، ارائه پوشش ویژه کمک های اولیه در مجامع عمومی یا آموزش اجباری برای کمک های اولیه در مدارس در دسترس است. با این حال ، کمک های اولیه لزوماً به تجهیزات خاصی یا دانش قبلی احتیاج ندارد و می تواند بداهه نوازی با مواد موجود در آن زمان ، غالبا توسط افراد آموزش دیده باشد. تقریبا همه ی کمکهای اولیه برای حیوانات ، مانند حیوانات اهلی و خانگی نیز انجام می شود ، اگرچه این مقاله به مراقبت از بیماران انسانی مربوط است.


3 عمل مهم که در شرایط اضطراری باید انجام دهیم!

اگر با شرایط اضطراری روبرو شدید ، این سه مرحله اساسی را دنبال کنید:

1. صحنه را از نظر خطر بررسی کنید به دنبال چیزهای خطرناک مانند علائم آتش ، ریزش آوار یا افراد عصبانی (مثلا زمانی که بین چند نفر دعوایی شده و یک نفر آسیب دیده) باشید. اگر امنیت شما در معرض خطر است ، خود را از منطقه دور کنید و برای کمک خواستار شوید. اگر صحنه امن است ، وضعیت بیمار یا مصدوم را ارزیابی کنید. اصلا بیمار را تکان ندهید مگر اینکه ملزوم است این کار را انجام دهید تا آنها را از خطر محافظت کنید.

2. در صورت نیاز با پزشک معالج تماس بگیرید اگر گمان می کنید فرد بیمار یا مصدوم به مراقبت های پزشکی فوری نیاز دارد، به یک شخص در این نزدیکی بگویید تا با خدمات شماره اورژانس یا شماره محلی برای خدمات فوریت های پزشکی تماس بگیرد. اگر تنها هستید ، خودتان تماس بگیرید.

3. تامین امنیت فردی در زمان انجام این کار حتما باید کاملا به اعصابتان مسلط باشید. یعنی تا زمانی که کمک های تخصصی به دست شما برسد ، در کنار فرد بیمار یا مصدوم بمانید. آنها را با یک پتو گرم بپوشانید ، احساس راحتی برایشان ایجاد کنید و سعی کنید آنها را آرام نگه دارید.

اگر مهارت های اولیه کمک های اولیه را دارید ، سعی کنید از انجام آنها برای کمک به مصدوم استفاده کنید. اگر در هر موقعیتی فکر می کنید ممکن است امنیت شما در معرض خطر باشد خود را از خطر دور کنید.


منبع: https://darman-novin.farsiblog.com/

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده